Thursday, June 4, 2009

درگیری انتخاباتی در خیابان

خبرنامه آزادی برابری: خیابان ولیعصر تهران دیشب صحنه‌ی درگیری تبلیغاتی گروه‌های حامی احمدی‌نژاد و میرحسین موسوی بود.

پس از پایان مناظره‌ی تلویزیونی جنجالی بین محمود احمدی‌نژاد و میرحسین موسوی، طرفداران این دو گروه از خانه‌هایشان و ستادهای انتخاباتی این دو به خیابان ریختند.

به گزارش آزادی برابری، خیابان ولی‌عصر از میدان تا حوالی پل پارک‌وی شاهد تجمع طرفداران این دو گروه و در بعضی موارد درگیری بین دو گروه بود. طرفداران احمدی‌نژاد با شعارهایی از قبیل «آزادی اندیشه با شال سبز نمی‌شه»، «هاشمی هاشمی، فکر نکنی ما زنیم، تو دهنت می‌زنیم!!!»، «سبز شده رنگ ریا، مهدی بیا! مهدی بیا!»، «رئیس‌جمهور چیز نمی‌خوایم نمی‌خوایم» و ... رو در روی طرفداران موسوی با شال‌های سبز و شعارهای «عامل تبعیض و فساد، محمود احمدی‌نژاد» ،«دکتر فوق دیپلم نمی‌خوایم نمی‌خوایم» و «مرگ بر دیکتاتور» ایستاده بودند.

مناظره‌ی احمدی‌نژاد و موسوی دیشب در صداوسیما درحالی پخش می‌شد که طرفداران انتخابات و حامیان تحریم انتخابات به‌شدت منتظر این برنامه‌ی تلویزیونی بودند. در این مناظره‌ی جنجالی، میرحسین شدیداً احمدی‌نژاد وسیاست‌های دولت نهم را مورد انتقاد قرار داده و محمود احمدی‌نژاد با حمله به میرحسین، رفسنجانی و خاتمی، سعی داشت فرزندان هاشمی رفسنجانی و ناطق نوری را به عنوان چند تن از فاسدین اقتصادی معرفی کرده و بدین ترتیب، قولش را به حامیانش عملی سازد.

درگیری بین حامیان دو طرف دیشب تا به جایی رسید که خیابان ولیعصر تا دم صبح بسته بود و در قسمت‌هایی از خیابان، برای پراکندن جمعیت، اسپری فلفل و گاز اشک‌آور زده شد.

احمدی‌نژاد در مناظره با بیان این که مسأله‌ی دانشجویان ستاره‌دار، معضلات اقتصادی و مشکلات سیاست خارجی مربوط به چهار سال اخیر نبوده و به سال‌های ریاست جمهوری اصلاح‌طلبان بازمی‌گردد، موسوی را نوک پیکان انتقاداتش قرار می‌داد. موسوی نیز با بیان این‌که احمدی‌نژاد بی‌قانونی، دزدی و فساد اقتصادی را در دولت نهادینه کرده است، وی را مورد حمله قرار داد.

به گزارش آزادی برابری، این تجمعات محدود به خیابان ولیعصر نبوده و در خوابگاه‌های دانشگاه تهران، شریف و گوشه‌های دیگری از شهر نیز تجمعات پراکنده‌ی حامیان انتخابات مشاهده می‌شد.

0 comments: