Wednesday, May 6, 2009

اعتراضات دانشجویان به سخنرانی میرحسین موسوی در دانشگاه مازندران

گزارش مراسم:

ساعت ۱۰:۳۰

سالن همایشهای دانشگاه مازندران در حال آماده ساری برای برگزاری مراسم سخنرانی میر حسین موسوی است. اتوبوسی از دانشگاه صنعتی بابل دانشجویات تحکیم وحدتی این دانشگاه را با خود به دانشگاه مازندران آورده است.کارکنان ستاد میرحسین در حال پرکردن سالن با پوستر های میر حسین هستند!

ساعت ۱۱:۲۰

میرحسین به سالن همایشها که در واقع همان مسجد سابق دانشگاست می آید بالاخره! دانشجویان که تعداد زیادی از آنها از دانشگاه صنعتی بابل آمده اند و طرفدار میرحسین هستند سالن را قرق کرده اند. تقریبن بیشتر دانشجوها اصلن نمی دانند برای چه آمده اند و که را تشویق می کنند! تنها جیزی که در ذهن های شان هک شده اینست که میرحسین حتما اوضاع را بهتر می کند و باید به تبعیت از انجمن اسلامی دانشگاه که خودش را نماینده مطالبات آزادیخواهانه ی دانشجویان معرفی می کند آنها هم سنگ میرحسین را به سینه بزنند.

دانشجویان چپ گرا هم با پلاکاردهایشان آمده اند! جیزی که این وسط جالب است برخورد مدعیان حق آزادی بیان در قبال پلاکاردهای دانشجویان چپ دانشگاه مازندران است. که آن هم در جای خود شنیدنی است. در هر حال مزاحمت های میرحسین چیان دانشگاه نتوانست دانشجویان چپ را برای پایین نگه داشتن پلاکارد هایشان قانع کند! حتی در نزدیکی های اتمام مراسم به تعداد پلاکاردهایشان افزوده شد!

شعارهای پلاکاردها عبارت بودند از:"اصلاحات مرده است" " نخست وزیر۱۹ شهریور ۶۷" "بنیادگرایی در لباس اصلاحات" و ...

ساعت ۱۲

تقریبا تا اینجای در وعده و عید های انتخاباتی میرحسین گذشت و پس از آن نوبت سوالها و طرح مطالبات دانشجویان بود!

رضا عرب دبیر انجمن اسلامی دانشگاه مازندران پشت تریبون رفت و و این پرسش هم با چند خواسته مطرح و از همه جالب تر پاسخ سرسری میرحسین بود !

بعد یا قبل از آن هم نماینده زنان انجمن اسلامی پشت تریبون رفت و از مطالبات زنان و چگونگی برخورد میرحسین در صورت رئیس جمهور شدن با کمپین یک میلیون امضا سوال کرد .

بعد از آن نوبت نماینده ی بسیج دانشجویی دانشگاه بود که چنان با مخالفت دانشجویان روبرو شد که حتی کلمه ای از صحبت هایش هم شنیده نشد و این نماینده بسیجیان هم توسط دانشجویان هو شد و تنها چیزی که بارز بود تقلایش یرای جیغ کشیدن بود و در تمام مدت این تلاش دانشجویان هو می کشیدند و "توپ –تانگ-بسیجی دیگر اثر ندارد " سر می دادند.

همانطور که انتظار می رفت ستاد برگزاری مراسم به دانشجویان چپ گرا حق طرح پرسش هایشان را نداد و پلاکارد "ما تریبون می خواهیم "هم به پلاکاردها اضافه شد!
وسر آخر محسن برزگر یکی از دانشجویان تعلیق خورده ی دانشگاه صنعتی بابل پشت تریبون رفت و به شکل کوبنده ای پرسشش را مطرح کرد. برزگر در ابتدا اشاره ای به خاتمی بود که از خواست مردم ایران دفاع نکرده است و مردم ایران پس از دوره های مشقت حق دارند که راحت زندگی کنند. پرسش محسن برزگر حاوی اشاراتی به سکوت
۲۰ ساله میرحسین در مقابل فجایعی که در ا ین چند سال اتفاق افتاده از جمله قتل های زنجیره ای و کشتار شهریور ۶۷ بود. برزگر در ادامه سوالش مطرح کرد که احمدی نژاد هم درست زمان تبلیغات ریاست جمهوری اش شعارهایی مشابه میرحسین را تکرار می کرد و چه تضمینی وجود دارد که میرحسین پس از انتخاب شدن شعارهایش را فراموش نکند! و همینطور ادامه داد که ناامیدانه چشم انتظار رئیس جمهور آینده هستیم!
میرحسین هم در پاسخ به برزگر به اینکه خارج از قانون اساسی کاری انجام نخواهد داد اشاره کرد و اظهار داشت که حالا ما نمی گوییم شما کافر هستید و حرفتان را می زنیذ!

0 comments: