Friday, May 8, 2009

تجمع موفقیت آمیز دانشجویان دانشگاه آزاد واحد تهران مرکز در اعتراض به کشیده شدن دیوار حائل جنسیتی

دانشجویان دانشگاه آزاد تهران مرکز در اعتراض به کشیدن دیوار حائل به منظور جداسازی جنسیتی درکتابخانه این دانشگاه تجمعی اعتراضی برگزار کردند و جلوی ساخت آن را گرفتند. ماجرا از آنجا آغاز شد که در روزهای گذشته ماموران انتظامات و حراست مجتمع نیایش(دانشکده فنی و معماری) با حضور سوال برانگیز خود در کتابخانه این مجتمع محدودیت های بی ضابطه و خارج از عرفی را در مورد نحوه نشستن،مطالعه و ارتباط دانشجویان اعمال می کردند.

مسئولین این دانشکده در ساعات شلوغ مطالعه و ازدحام کتابخانه تصمیم به کشیدن این دیوار که مصالح و لوازم آن از پیش به محل مورد نظر آورده شده بود می گیرند. با سر و صدای زیاد دانشجویان در اعتراض به این حرکت و درگیری ماموران انتظامات دانشکده با دانشجویان فضای کتابخانه به شدت متشنج می شود. نیروهای انتظامات و رییس حراست سراسیمه و به سرعت در محل کتابخانه حاظر می شوند تا با برخورد و تهدید دانشجویان جلوی اعتراض دانشجویان را که لحظه به لحظه بر تعدادشان اضافه می شد بگیرند. رییس انتظامات هدف از ایجاد این دیوار را جلوگیری از "کثافت کاری دانشجویان" ذکر می کند که این جملات با اعتراض شدید دانشجویان و هو کردن وی همراه می شود.

در نهایت با ادامه یافتن اوضاع حدود 200 نفر از دانشجویان معترض با ایستادن در مسیر کشیده شدن دیوار و دست زدن به تجمعی خود جوش دانشگاه را مجبور به عقب نشینی می کنند و موفق می شوند جلوی کشیده شدن این دیوار را بگیرند. در پایان دانشجویان مصرا از مسوولین دانشکده خواستند که از چنین اقداماتی که توهین به شعور دانشجویان محسوب می شود خودداری کنند و تهدیدکردند که اگر دانشگاه اقدام به هرگونه تفکیک جنسیتی در محیط دانشگاه بنماید جلوی آن خواهند ایستاد .

البته رئیس دانشکده هدف از این اقدام را ایجاد محیطی برای کتابخانه دیجیتال عنوان نموده است که با گفته رئیس انتظامات دانشکده در تضاد قرار دارد.

لازم به ذکر است تفکیک جنسیتی در دانشگاه آزاد واحد تهران مرکز اخیرا شدت بیشتری پیدا کرده است که می توان یه ساخت راه پله های جدا برای دانشجویان دختر و پسر در دانشکده های علوم انسانی و علوم اجتماعی و همچنین جداسازی کلاس های دروس عمومی اشاره کرد

0 comments: