Wednesday, May 6, 2009

مفقود شدن ١٠ تن از اعضای و قوه قضاييه بايد پاسخ گو باشد...

مفقود شدن ١٠ تن از اعضای

سنديکای فلزکار و قوه قضاييه بايد پاسخ گو باشد...

کميته پيگيری سه شنبه ١۵ ارديبهشت ١٣٨٨

١٠ تن از اعضای سنديکای فلزکار/ مکانيک مفقود شد هاند

با گذشت سه روز از دستگيری اعضای سنديکا/ فلزکار مکانيک، اظهار بی اطلاعی مراجع قانونی به اين شبهه دامن می زند که به احتمال زياد نيروهای لباس شخصی اين دستگيرشدگان را دراختيارخود گرفته و آ نها را به زندا نهای اطراف ورامين انتقال داده اند.

موج دستگيری های اول ماه مه درتهران علاوه بر تعرض به اجتماع پارک لاله، نواحی جنوبی تهران و کارخانه های کوچکتر را هم در برگرفته است. کارگران سنديکای فلزکار/ مکانيک واقع در منطقه پاسگاه نعم تآباد که به علت بُعد مسافت و استقرار گسترده نيروهای انتظامی موفق نشدند در پارک لاله تجمع کنند، روز جهانی کارگر را در محل خود برگزار کردند که اين گردهمايی هم از يورش نيروهای امنيتی بی نصيب نشد. طی اين هجوم حدود ٣٠ نفر از کارگران اين سنديکا دستگير و مورد ضرب و شتم لباس شخصی ها قرار گرفتند. حال با گذشت سه روز از اين واقعه هنوز از سرنوشت ١٠ تن ازاعضای سنديکا فلزکار/ مکانيک اطلايی دردست نيست و خانواده های دستگيرشدگان(اعضای سنديکا) همچنان از سرنوشت بستگان خود بی اطلاع هستند.

قوه قضاييه بايد پاسخ گو باشد...

با گذشت سه روز از دستگيرشدگان اجتماع کارگران روزجهانی کارگر هنوز به خانواده های دستگير شده اجازه ملاقات با زندانيان داده نمی شود.

اين موضوع که نگرانی شديد مجامع جهانی را پديد آورده اين احتمال را قوت می بخشد که اوضاع جسمی
دستگيرشدگان
به شدت رو به وخامت دارد. در ادامه سه روز بازداشت و عدم اجازه ملاقات خانواده ها با زندانيان که حتی به شکل مکالمه تلفنی هم امکان پذير نبوده، خانواد ههای زندانيان را بر آن داشته که با ارسال نامه يی سرگشاده، مراجع قانونی را به پاسخ گويی وادار کنند. آقای شاهرودی رييس قوه قضاييه که برای اعدام دل آرا دارابی اشک ريخته به احتمال برای خانواده های دستگيرشدگان ماه مه جدی تر وارد کارزارخواهد شد و استقلال قوه قضاييه را به افکار عمومی نشان خواهد داد.

کميته پيگيری برای ايجاد تشکل های آزاد کارگری

٨٨/٢/ سه شنبه ١۵

0 comments: