Tuesday, March 3, 2009

گزارش نهایی از اعتراضات دانشجویان دانشگاه صنعتی شریف


گزارش اختصاصی خبرنامه شریف(13 اسفند ماه): در پی اعتراضات دانشجویان دانشگاه شریف مبنی بر مشکلات عدیده ای که در طی سالهای گذشته مکررا برای دانشجویان این دانشگاه ایجاد شده و هیچ کدام از مسئولین این دانشگاه در پی پاسخگویی به دانشجویان برنیامده اند، دانشجویان این دانشگاه در ادامه اعتراضات خود خواستار حضور شخص دکتر سهراب پور، رییس این دانشگاه در بین دانشجویان شده و به نمایندگان شورای صنفی که پیشنهاد حضور دانشجویان در مقابل دفتر ریاست را به دانشجویان دادند اعتراض کرده و شعار "نماینده نمی خواهیم" سر دادند. در پی اوج گیری این اعتراضات، دکتر وثوقی وحدت، معاون آموزشی دانشگاه شریف، در جمع دانشجویان حاضر شده و بنا بر عادت معهود خود می خواست با وعده و وعیدهایی این اعتراضات را پایان دهد. دانشجویان که از حضور همواره وی در بین خود در هنگام اعتراضات دانشجویی به ویژه در 21 اسفند سال 84 و وعده هایی که وی مبنی بر عدم خاکسپاری جانباختگان جنگ در این دانشگاه به دانشجویان داده بود، خاطره خوشی نداشتند با پشت کردن به وی و هو کردن او مجالی برای صحبت به او نداده و خواستار گرفته شدن تریبون از وی شدند.
در ادامه یکی دیگر از مسئولین دانشگاه هم در بین دانشجویان حاضر شد و با سخنانی سعی کرد که به دانشجویان بقبولاند که رییس دانشگاه فرصت حضور در بین آنها را ندارد. وی که در مقابل اعتراضات دانشجویان با لبخندی بر لب سعی داشت فضا را آرام کند، با شعار "مشکلات دانشجو، خندیدن نداره" از سوی دانشجویان مواجه و مجبور به ترک تریبون شد.
در ادامه و با مشاهده جو متشنج دانشجویان این دانشگاه، دکتر سهراب پور بالاخره مجبور شد که در جمع دانشجویان حاضر شود و مستقیما به مطالبات آنان پاسخ دهد. وی در ابتدا که سعی می کرد عدم حضور خود را با بهانه هایی چون دردسرهای خود توجیه کند، با اعتراض وسیع دانشجویان و اینکه چه مشکلاتی از مشکلات دانشجویان مهم تر است مواجه شده و مجبور به عذرخواهی ضمنی شد. در ادامه دانشجویان هر یک مشکلات خود را مطرح کرده و در مقابل پاسخگویی های فرافکنانه وی به هو کردن وی پرداختند. در نهایت رییس دانشگاه در مقابل مشکلات عدیده دانشجویان این دانشگاه که برخی از آنها چون مشکلات گرمایشی خوابگاه دختران به مدت یک ماه در زمستان، تخریب زمین چمن این دانشگاه، فیلترینگ سایت های اینترنتی، کاهش بی سابقه پهنای باند اینترنت خوابگاه ها، هجوم وحشیانه نیروهای انتظامی به خوابگاه دختران و ... بسیار بی شرمانه بود ابراز شرمندگی کرده و قول به هر چه سریعتر برطرف شدن آنها داد. دانشجویان با اعتراض به وعده های تاکنون داده شده از طرف وی خواستار یک تاریخ دقیق برای اجرایی شدن خواسته هایشان شدند.
همچنین بسیج دانشجویی شریف که از صبح امروز اقدام به انتشار لیستی از نام دانشجویان حاضر در تجمع صنفی دیشب خوابگاه طرشت، با عنوان اغتشاش گران کرده بود، مورد اعتراض دانشجویان قرار گرفته و دانشجویان با تاکید به اینکه در صورتی که برای هر یک از دانشجویان حاضر در این تجمعات مشکلی پیش آید، اعتراضات خود را وسیع تر خواهند کرد، از سهراب پور، تضمین امنیت این دانشجویان را گرفتند.
در نهایت با ابراز اینکه کشاندن رییس دانشگاه به جمع دانشجویان معترض، بی سابقه بوده، این پیروزی را گرامی داشته و با تاکید به اینکه در صورت اجرایی نشدن خواسته هایشان به مبارزات خود، وسیعتر و پی گیرانه تر از آنچه تاکنون وجود داشته ادامه خواهند داد، به تجمع خود پایان دادند.
خبرنامه شریف: عکس هایی از تجمعات در آینده منتشر خواهیم کرد

0 comments: